Van Bluff via Kaka Point naar Dunedin

17 april 2018 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

We zijn inderdaad in Bluff geweest. Naar het meest zuiderlijke puntje Sterling Point. De camping in Bluff was vier keer niets. We zijn verder gaan zoeken en zijn uiteindelijk uigekomen in een reservaart genaamd Omaui. Daar hebben we een geweldige plek gevonden in the middle of nowhere.

P4150007P4150002

P4150004P4150005

We stonden vlak aan de vloedlijn. Geen idee tot hoever het water zou komen met vloed. Maar het is goed gegaan, we zijn niet gaan drijven.

P4160008De volgende ochtend zijn we vertrokken richting Fortrose. We moesten even wachten op een paar stieren die waarschijnlijk verplaatst werden naar een andere weide. Fortrose is het begin van de Catlin route. Wat een route is dat. Deze route gaat van Fortrose tot aan Balclutha. Onderweg zijn er allerlei plekken waar je kan stoppen voor allerlei bezienswaardigheden.

P4160016P4160012

P4160015

We kwamen uit in Kaka Point. Dat is een hele mooie baai. Guus had bedacht dat we uit eten gingen. Een leuk weggetje naar beneden bracht ons naar het enige restaurant wat Kaka Point te bieden heeft. Restaurant heet, hoe kan het ook anders The Point. We kwamen binnen, we hadden niet gereserveerd. Dat was een probleem. Restaurant annex bar zat helemaal vol. Guus was zo slim om te vragen of we niet konden wachten, omdat mensen misschien al bijna klaar waren. Laat ik dan even vermelden dat het 18.oo uur was. We hadden geluk. Er waren mensen bezig met het toetje. Alvast aan het genieten van een wijntje en een biertje, konden we na kort wachten aan tafel. Heerlijk gegeten, en niet te geloven om 20.30 uur restaurant volledig leeg. Ze eten hier heel erg vroeg. Moet je maar weten.

Vanochtend zijn we vertrokken naar Dunedin. We zijn nu aan de Oostkust van het Zuidereiland. Het weer is een stuk beter en wat warmer. We hadden een korte rit, rond lunchtijd al op de camping. We zijn met de bus naar centrum van Dunedin vertrokken. Dat werd ons aangeraden omdat het toch zeker wel 45 minuten lopen was. Mooie oude gebouwen. Dunedin is keltisch voor Edinburgh. Het is ooit gesticht door de Schotten

P4170009P4170003

Na een tour door het centrum, besloten we terug te gaan lopen. Zover zal het niet zijn. Hooguit 30 minuten. Ze overdrijven altijd enorm. de bus deed er ook 10 minuten over in plaats van de aangegeven 28 minuten. Met een routekaart gekregen van een aardige mevrouw. Ze zei nog zeker anderhalf uur lopen. Die is gek. Nou het is dat we nog leven maar het was zeker 2 uur lopen. We hebben geen voeten en knieen meer. Morgen blijven we in Dunedin voor een bezoek aan de Botanische tuinen. Jullie raden het al, we gaan met de camper. 10 minuten rijden, maar zeker 40 minuten lopen. De wegen hier zijn zeer steil. Daarom doe je er lopend ook zo lang over. We zullen in het vervolg beter luisteren en niet zo eigenwijs zijn ;)

1. Joke en willem de ruig:
    17 april 2018
    Bewaar dat lopen maar weer voor thuis
  2. Greetje:
    18 april 2018
    Mooi verhaal. Ze zullen wel denken daar, oh daar heb je weer van die eigenwijze Nederlanders! ;-)
  3. Mariëlle:
    19 april 2018
    Wat een heerlijke avonturen beleven jullie! Het blijft een feest om te lezen!
  4. Geertje:
    23 april 2018
    Het was een mooie nieuwe ervaring voor jullie. Leuk om het te lezen wat jullie allemaal weer ondervinden. Groetjes