Rondvlucht over de Glaciers

14 april 2018 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

20180413_095918P4130001

Even een kort berichtje, zolang het internet meewerkt. De Rondvlucht was werkelijk fantastisch. Grappig was dat we vanaf 8.30 uur konden boeken voor een vlucht. We waren om 8.45 uur bij de receptie. Nog even voor het ontbijt een vluchtje boeken. Moesten we om 9.15 uur al bij het boekingskantoor zijn. Dat werd hollen.

Om 9.50 uur zaten we in de lucht in een klein vliegtuigje. Met 7 personen en de piloot natuurlijk een rondvlucht van bijna een uur over de glaciers van Franz Joseph, Fox en natuurlijk Mount Cook. We hebben mega veel foto's gemaakt en video's . Die kan ik jullie nog niet gelijk allemaal laten zien. Maar geloof mij zoiets moois heb je nog nooit gezien. Ongerepte natuur, sneeuw waar nog geen mens of dier op gelopen heeft. Witte sneeuw met blauwe gloed. Echt prachtig. De rest van de dag waren we ook een beetje van slag van deze geweldige ervaring.

P4130011

We zijn verder door gegaan naar Haast, gelegen in een prachtig gebied nog steeds de West Coast. We rijden de hele dag door een schilderij, een ansichtkaart hoe je het maar mag noemen. Geluncht bij de Bruce Bay. We zijn nog geen eens op de helft van onze reis. Er staat ons nog genoeg te wachten.

Vanwege het slechte weer, veel regen, hebben we besloten om de Milfords sounds en de Doubtfull sounds over te slaan. We kunnen niet alles zien. Onderweg vanuit Haast naar Queenstown was een hele mooie route. Ik blijf maar foto's schieten. Langs mooie meren met water zo mooi blauw. Stromende riviertjes. De nodige watervallen gezien. Zo leuk. Stoppen, dan een stukje lopen en dan weet je niet wat je ziet..

Vandaag zijn we aangekomen in Queenstown zeg maar Chinatown. Hoeveel Chinezen wil je zien op een dag. We hebben de gondela (kabelbaan 670 meter) genomen, dat wilde Guus heel erg graag. Was een beetje een teleurstelling. Dat vooral vanwege de enorme drukte (Chinezen). We zijn snel weer afgedaald, en het centrum in gegaan. Daar in een kroeg uiteraard bier gedronken met een hapje. Daarna heerlijk gegeten. Nu zitten we weer cosy in de camper op een verschrikkelijke camping. Maar dat zien we niet nu want het is donker.

Morgen vertrekken we naar het meest zuidelijke puntje van Nieuw Zeeland namelijk Bluff. Via Invercagill voor de nodige boodschappen. We verlaten het toerisme voor de prachtige natuur dat Nieuw Zealand ons nog te bieden heeft.

1. Greetje:
    National Geographic live!!!!
    Gaaf.
  2. Joke en willem de ruig:
    Fantastische trip
  3. Geertje:
    14 april 2018
    Dat ziet er fantastisch uit zeg en weer een mooi verhaal erbij