We zijn op het Zuider Eiland

8 april 2018 - Nelson, Nieuw-Zeeland

BootMet deze boot vertrokken we met enige vertraging vanuit Wellington naar Picton. Het Zuider Eiland. In Wellington hadden we in de ochtend rustig aan gedaan. Het weer was heerlijk. Koffie drinken, boekje lezen. Het ochtendritueel (zie video voor uitleg). Aangekomen bij de boot moesten we ruim een uur wachten voordat we de boot op mochten. En zo begon onze boottrip.Inmiddels was het al aardig gaan waaien. Stoer gingen we op het buitendek zitten. De meeste mensen bleven binnen.

20180406_174100

Het waaide verschrikkelijk, maar buiten waar je haren zo'n beetje van je hoofd af vlogen, merkte je niets aan de boot. Toch maar naar binnen gegaan. Wat gegeten en gedronken. Totdat we de fjorden binnenvoeren, weer naar buiten. Wat een uitzicht. De wind namen we maar voor lief.

P4060012P4060005

We kwamen dus met vertraging aan, voordat je van de boot af bent, dat duurt wel even. We hadden een camping uitgezocht ongeveer 20 minuten rijden vanaf Picton. Een soort van Groene camping. Dat betekent afgelegen, en weinig voorzieningen. Maar vaak prachtig gelegen. Inmiddels was het donker, via een kronkelend bergpaadje met behulp van de Tom Tom richting de camping genaamd Waikawa.Zelfs de Tom Tom kon het niet vinden. Dus keren op een bergweg in het donker. We konden het niet vinden. We besloten nog een keer te keren en gewoon door te rijden. En ja hoor gevonden. De wind was in eerste instantie gaan liggen. Een prachtige sterrenhemel en heel veel konijntjes. Ineens begon het weer te waaien en niet zo'n beetje ook. De camper schudde heen en weer. De volgende ochtend was het duidelijk waar we waren, als het daglicht er is zie je toch wat meer. Omdat we een dagje hier bleven, en het weer zonnig en warm was, hebben de camper vlak aan zee geplaatst. Wat een plek. De bewolking kwam weer opzetten zo ook de wind. De camper wiebelde helemaal heen en weer. De camper weer verplaatst, zodat we een beetje beschutting hadden van de bomen. Het werd koud, hopelijk morgen beter weer.

P4070019Uitzicht vanuit de camper.

P4070016Deze vogels liepen rond, een soort van kippen. Geen idee wat voor een vogels het zijn. Wie het weet mag het zeggen.

Vanochtend zijn we vetrokken met lichte regen richting Nelson. Het Zuidereiland is inderdaad nog mooier dan het Noordereiland. Onderweg een stop gemaakt om wat foto's te maken.

P4080026

In Nelson hadden een Top 10 camping uitgekozen, zodat we lopend naar het centrum konden. Een graadje of 20. Geen wind, heerlijk rustig weer. Zo verschillend het landschap is ook het weer over duidelijk.

P4080037

Nelson is een leuke plaats, we hebben uren gelopen, maar ook een biertje gedronken op een terras.20180408_160922

Op de camping een wasje gedaan, want dat moet ook. We hebben bijzonder weinig handdoeken en beddengoed meegekregen. De voorzieningen op dit soort campings zijn goed. Dus dat was zo gepiept. Guus zit nu nog buiten te lezen, en ik ben jullie blij aan het maken met een verslagje. Mijn haar is inmiddels droog, want de douches zijn goed hier op de campings. Morgen gaan we naar het Abel Tasman National Park. Naar een naar het schijnt mooie camping Totoranui. Dat is rechtsaf bij Takaka. Zodra we weer internet hebben komt er een verslag. Ik ga nu ook nog even lezen.

1. Joke en willem de ruig:
    8 april 2018
    Ziet er geweldig uit (ook dat biertje)
  2. Berdien:
    8 april 2018
    Prachtig Hetty! Dat is genieten!
  3. Mariëlle:
    Geweldig! Ver weg, maar toch dichtbij X
  4. Me:
    9 april 2018
    Blij weer iets te horen. Zo te zien genieten jullie wel.
  5. Geertje:
    9 april 2018
    Geweldig hetty het is wel heel mooi daar lekker genieten wacht op het volgende verhaal van jou spannend hoor groetjes