Voorbereiden op de reis

29 maart 2018 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Gisteravond een leuke avond gehad met de verhuurders van de camper. We hielden het niet al t lang vol. Om 22 uur lagen we in bed. Goed geslapen. We kregen een ontbijt, had Lorraine (de eigenares) al de vorige dag klaargezet, zodat wij konden ontbijten wanneer we maar wilden. Jeroen (de eigenaar) moest al om 5.30 op om gasten terug te brengen naar het kleine vliegveld in de buurt. Zij vlogen vanaf daar binnen 30 minuten naar Auckland. Deze mensen waren gisteravond teruggekomen, en vlogen dus vanochtend verder naar hun volgende bestemming. Na 4 weken rondreis door NZ, gingen zij nog 2 weken naar Australie, daarna nog 3 dagen Bali. Deze mensen waren beiden doof. Maar dat hinderde hen niet om zo’n geweldige reis te maken.
Jeroen en Lorraine wonen al  16 jaar in NZ, en runnen ruim 11 jaar dit bedrijf. Ze hebben 16 campers in de verhuur. Ze hebben 2 kinderen. Een dochter van net 16 jaar. Zij mag vanaf nu onder begeleiding van haar ouders leren autorijden. We hebben de dochter niet ontmoet omdat ze op schoolkamp was. Ze gaat samen met haar moeder voor 4 weken naar Nederland. Op bezoek bij haar opa en oma. Hun zoon Reeve spreekt geen Nederlands, maar verstaat het wel. Iedere dag wordt hij door zijn moeder naar school gebracht. 70 km heen en weer terug. Twee maal per dag. Vandaar dat wij al ons ontbijt hadden gekregen.
Het weer is prachtig. Na ons ontbijt heerlijk in de zon koffie gedronken. Daarna gingen we naar Jeroen en Lorraine waar we een uitvoerige uitleg kregen over de camper en de rondreis. Na een korte lunch camper ingeruimd, en daar gingen we. Naar Port Ohope. Ongeveer 40 minuten rijden. Ze denken hier niet in kilometers maar in tijd. Richting deze plaats onze boodschappen gedaan bij de Countdown. De supermarkt van NZ. We staan op een vrije plek voor campers. Hier mogen we 2 nachten staan. Het is even wennen rijden met de camper, en natuurlijk links rijden. Daarom was dit een goede trip om mee te beginnen. Ik moet toegeven dat ik met redelijke zweethandjes naast Guus zat. Die overigens fantastisch reed. Het parkeren bij een supermarkt met zo’n auto is wel een uitdagingen. Je past niet in een reguliere parkeerplek. Maar het lukte, zomaar 2 plekken naast elkaar vrij. En handig, je bent klaar met boodschappen, ruim je gelijk alles op in de kasten en de koelkast. Ook een simkaart gekocht, maar dat is nog niet helemaal gelukt. Vandaar dat dit verhaal wat later is gepost. Omdat we best nog wel een beetje moe zijn, op tijd naar bed.

1. Geertje:
    1 april 2018
    Hoi wat een mooi verhaal om te lezen, het is wel een mooi avontuur als ik dat zo leest, en dat hun steeds zo lang moeten rijden om naar school toe te gaan maar daar wen je ook aan. Groetjes