Bezoekje aan vriend Hans in Wairoa

2 april 2018 - Wairoa, Nieuw-Zeeland

Strand Gisborne

We verlaten Gisborne, na eerst een flinke wandeling gemaakt te hebben. Daarna de nodige wekrzaamheden, zoals watertank vullen, vuilwatertank en chemisch toilet legen. Doppers vullen met water. We hebben Hans een beetje overvallen gisteravond dat we vandaag hem komen opzoeken. Hans is druk aan het opruimen geslagen. Wat natuurlijk helemaal niet hoeft. We hebben afgesproken dat we rond drie uur zullen arriveren.

Exact om drie uur stonden we voor de deur. We waren op zoek naar flat 3. Hahaha er waren natuurlijk helemaal geen flats. Een flat in NZ is een appartement en gewoon laagbouw. Gevonden.

We mochten de camper bij buurman Peter op het gras parkeren. Hans heeft speciaal voor ons zijn bed afgestaan. Hoefde we niet in de camper te slapen. Na wat biertjes zijn we gaan koken onder het genot van een glaasje rode wijn. We hadden lamskoteletjes, brood en spinazieslade met feta. Hadden we meegenomen.

Koken bij HansGuus en Hans al 40 jaar mates konden even bijkletsen. Heel leuk om te zien. De afstand is natuurlijk enorm. Leuk om Hans te ontmoeten in levende lijf in plaats van via Facebook.

De volgende ochtend vertrokken richting Napier. Met de nodige tips van Hans waar we allemaal nog heen moeten, en zeker moeten zien. Op aanraden van Hans naar Napier. Een camping in het centrum. 10 minuten lopen naar het centrum.