Kijk eens jongens wat mooi!

1 april 2018 - Gisborne, Nieuw-Zeeland

Ten eerste vrolijk Pasen iedereen. Voor ons zit eerste paasdag er bijna alweer op. Na twee nachten verblijf bij Port Ohope zijn we verder afgereisd naar Te Kaha. We kwamen uit op een camping gerund door de Maories. Prachtige camping. Omdat de wintertijd was ingegaan waren we erg vroeg wakker. Om 8.30 uur waren we al vertrokken richting Gisborne. Een trip van ruim 4 uur. Hier kijk je niet naar het aantal kilometers, maar naar de tijd. Hoe lang ben je ongeveer onderweg. Over 264 km doe je dus ruim 4 uur. Wat een prachtige rit, ik riep dan ook de hele dag, wat mooi. Sommige onder ons herkennen dit. Er bestaat zelfs een liedje van (Kinderen voor Kinderen).

We staan nu op van de Top 10 campings van Nieuw Zeeland. Uitzicht op zee. Op dit moment is het al donker. Dat komt door de wintertijd. Het ruizen van de zee op gehoor afstand. We hebben nu dus even internet. Daarom duurde het even voordat er nieuwe reisverhalen kwamen. We hebben een simkaart met internet, zit nu in de tablet van Guus. Maar onderweg totaal geen internet.

Onderweg op 1 van de prachtige parkeerplaatsen een lunch. Foto's volgen nog.. We vermaken ons uitstekend en leren de camper steeds beter kennen. Guus rijdt inmiddels als een ervaren chauffeur. Ik heb nog niet gereden, maar dat komt nog wel. De mensen hier zijn zo aardig en vriendelijk. Ze zijn altijd uit op een praatje en zijn ten alle tijden bereid je te helpen mocht je vragen hebben. Morgen gaan we verder richting Wairoa. Woensdag, donderdag zijn we denk ik wel op Zuider Eiland. Dat schijnt nog mooier te zijn.