Weersvoorspelling 100% regen

29 april 2018 - Te Puru, Nieuw-Zeeland

Leuk hoor een plekje aan het  meer. We hebben er niet echt van genoten. De highway lag naast de camping en de hele nacht reden er vrachtwagens voorbij. Verder begon het te regenen en dat hield pas op  van zaterdag op zondag. Wat kan het hier regenen zeg. Maar goed niet zeuren, pas de 2e keer sinds 35 dagen. Dat valt mee toch. We zijn in de stromende regen naar Taupo gereden voor onze boodschappen bij de Pak'n Safe. Een geweldige supermarkt. Mega groot en met lage prijzen. Ze hebben daar werkelijk alles. Van Taupo vanwege de regen weinig gezien. We dachten dat we maar beter wat kilometers konden maken vandaag. We zijn uitgekomen in Hamilton. De 3e grote stad van het Noorder Eiland, naast Auckland en Wellington. Op de enige camping die Hamilton bezit, zijn we gaan staan. In de regen zijn we gaan lopen naar het centrum om een hapje te gaan eten. Na ruim 20 minuten lopen in de lichte regen hadden we een heel leuk restaurant gevonden.

Qua horeca is het niet zo als wij gewend zijn in Nederland. Terrasjes zie je bijna niet. Ze zijn gek op Take Away. En de Mc Donalds, Burger King, KFC en noem maar op, die kom je bij bosjes tegen. Is ook wel te zien aan de plaatselijke bevolking.

In het restaurant een meisje gesproken uit Nijmegen. ZIij werkte in het restaurant. Ze had met haar vriendje 3 maanden door NZ getrokken. Geld op, dus nu werkten ze beiden in de horeca. In januari moeten ze weer terug naar NL. Maar eigenlijk willen ze hier wel blijven. Wat ik mij goed kan voorstellen.

Het restaurant gerund door een Indiër, wat je wel vaker ziet hier. Wees ons op een prachtige fles wijn uit Australië. Een Shiraz. Hij liet ons proeven eerst gewoon uit de fles. Toen ging hij met de fles schudden. Wat je normaal gesproken niet doet met wijn. Maar dat was de bedoeling juist met de fles. Niet te geloven, de wijn was ineens heel zacht. Kortom een heerlijke fles wijn. Als toetje nam ik espresso met Licor 43. Wilde Guus graag. Hij wil de hele tijd Licor 43 kopen voor mij, maar dat hebben ze hier niet. Maar wel in dit restaurant. Het werd gebracht, espresso met een kannetje heet water. Maar geen Licor 43. Hadden ze door de espresso gegooid. Dat was niet de bedoeling. Afijn ik kreeg het opnieuw. Was de Licor 43 op! Ik mee naar de bar, iets anders uitkiezen. Moest ik proeven met een rietje uit verschillende flessen. Het is Galliano Vanille geworden. Het kannetje water is omdat ze espresso eigenlijk niet drinken in NZ. Ze noemen het small black. En met water maak je er dan een large black van. Nou ja iedereen zo zijn eigen koffie.

Na het eten begonnen wij onze tocht terug naar de camper. Het leek droog. Maar ineens begon het toch te regenen. In een mum van tijd waren we doorweekt. Dansend door de plassen zijn we terug gegaan. Hier zijn helaas geen beelden van. Maar er hangt nog steeds kleding te drogen op het moment dat ik dit schrijf. Nu is het zondagavond 21 uur, jullie zijn net op.

We zijn nu al een eindje op weg naar het prachtige gebied de Coromandel. We nu in Te Puru. We blijven hier 2 nachtjes. We genieten nog steeds volop en hebben nog totaal geen zin om hier weg te gaan. Het wordt steeds warmer, de vooruitzichten zijn goed.

1. Astrid:
    29 april 2018
    Jullie maken wel van alles mee, en zien veel moois en bijzonders.
    Hebben jullie ook nog wel een bezoek gehad of nog gepland aan Rotorua? Dat is zo fanatisch die kleurenpracht, geuren en geborrel is iets zo bijzonder!!!!! Mag je eigenlijk niet missen, the icing on the cake!
  2. Geertje:
    29 april 2018
    Dat is weer een spannend verhaal. Jullie maken ook van alles mee. Wel leuk om het allemaal te lezen veel plezier
  3. Mariëlle:
    30 april 2018
    Wat heerlijk om te lezen! Hoop dat de regen wegtrekt en jullie nog een paar heerlijke zonnige weken hebben. Want ja....op een gegeven moment comes reality of... zullen we allemaal gewoon daarheen komen👍🏻! Geniet nog maar lekker 😘