The forgotten world higway 43

27 april 2018 - Motutere, Nieuw-Zeeland

Vanuit Kai Iwi Beach vertrokken richting Stratford. Vernoemd naar de geboorteplaats Shakespeare. Hier start "The forgotten world highway 43". In Stratford namen we een lunch. Althans we hoopte ergens te gaan lunchen. Iets leuks gevonden. Het was exact 14 uur, en vanaf 14 uur geen lunch meer mogelijk. Dan maar weer fish en chips. Want dat kan wel. Bij de Chinees, net als in NL.Nou we kregen een portie genoeg voor een hele familie. We hebben er s'avonds ook nog van gegeten. En we weten het nog steeds niet of het nou vis of kip was. We weten alleen dat het lekker was. Na de lunch zijn we die forgotten highway op gegaan. Wederom prachtig. Een weg om niet te vergeten inderdaad.P4270009

Halverwege in Whangamomona zijn we gestopt. Whangamomona is een onafhankelijke republiek in NZ. Ooit woonde er 300 mensen. Maar door een overstroming zijn de huizen en mensen verdronken. Nu wonen er nog een handje vol mensen, en er is een prachtige camping.

P4260005Omdat het zo rustig is sta je dan met 3 mensen of voertuigen, hoe het maar noemt op de camping. O ja er was ook een jongen in een tent, maar die was lopend.

P4270017De ,volgende ochtend, vandaag dus verder gegaan op deze geweldige route. Op de foto, plas pauze Guus. Vergeet ik bijna jullie te feliciteren met onze Willem. Wanneer jullie dit lezen is hij jarig, en gaan jullie de vrijmarkten af. Wij zijn nu bij Lake Taupa. We staan letterlijk aan het meer.

20180427_162732We hebben bezoek gehad van wat zwarte zwanen en eendjes. Het is nu 17.15 uur.. Beetje bewolkt, en het begint behoorlijk af te koelen. We gaan naar binnen. Voor jullie goedemorgen en maak er een oranje dag van. Kusjes van ons

1. Joke en willem de ruig:
    27 april 2018
    Ziet er geweldig uit
    Ja en een pipi moet ook gebeuren.
  2. Me:
    27 april 2018
    Geniet nog maar even van de prachtige natuur. Hier hangt de vlag uit en we gaan straks gezellig naar de stad. Het oranjezonnetje schijnt, maar het is wel koud.
  3. Geertje:
    28 april 2018
    Het ziet er weer goed uit. Het is wel een heel bijzondere ontdekking allemaal. Groetjes