Dag 8; Rhodos stad

31 mei 2022 - Faliraki, Griekenland

Vandaag gaan we naar Rhodos stad. Het oude centrum. We waren best wel op tijd op. We vertrokken op tijd naar Rhodos stad. Het is ongeveer 20 minuten rijden. Inmiddels kennen we de weg al een beetje, de weg er naar toe zoveel mogelijk binnendoor. Je kan hier goed parkeren, gewoon gratis. Het is hier heel erg druk. We parkeren vlak bij de haven. Er liggen hele grote cruiseschepen. Een stukje lopen en we zijn in het oude centrum van Rhodos. Wat een hoop mensen. Hele leuke straatjes en winkeltjes. Bij ieder terras word je gevraagd of je iets wil drinken of eten. Je moet heel erg je best doen om het te negeren. Na een lekker lekker Frappe, slenteren we verder door het centrum. Je zou hier een hele dag moeten kunnen doorbrengen. Dat kunnen wij dan niet. We hebben heerlijk geluncht op een dakterras. Mooi uitzicht over de stad en de haven. Je kan zo ook heel leuk mensen kijken. Nog een beetje verder geslenterd en een tas gekocht. Via de haven terug naar de auto. Via de andere kant van het eiland weer terug naar het hotel. De zee is hier super blauw en met golven. Wel heel toeristisch. Uiteindelijk via een prachtige route via het binnenland terug gereden. Zitten nu heerlijk op het balkon in de schaduw, en genieten van de rust. Een klein wasje gedaan. De Frappe ging een beetje over het shirt van Guus. Hij knoeit op een shirt per dag.