Dag 1; Vertrek naar Schiphol

24 mei 2022 - Amsterdam, Nederland

Vandaag is het zover, we vertrekken naar Rhodos onze 2e huwelijksreis. We waren een beetje te vroeg op station Meppel. Jan Hagewoud onze aardige buurman heeft ons even gebracht. Superfijn, het is toch wel een stukje lopen. We zitten nu in de trein naar Schiphol. Valt niet mee met koffers, we zitten nu zo dat we niemand in de weg zitten. We reizen rechtstreeks naar Schiphol. Benieuwd hoe druk het zal zijn. Vanochtend op het nieuws beloofde niet veel goeds. We zullen zien.

3AAF3519-D712-4EA9-83E7-DB8CCCE53321

We waren om 12.30 op Schiphol. Vertrekhal 1 moeten we zijn. Inchecken bij de bagage drop off lukt niet bij de zuil. We zijn te vroeg denk ik. Een kleine rij in en dan zijn we onze koffers al kwijt. Nu door de security. Schijnt het ergste te zijn. Een lange rij, maar het loopt door. Uiteindelijk waren we binnen een uur door alles heen. Viel dus reuze mee. We hebben denk ik mazzel gehad. Baarden loopt iets achter, uiteindelijk vertrekken we met een vertraging van 15 minuten. We zitten naast een aardige meneer die al voor de 33e keer onderweg is naar Rhodos. Altijd naar dezelfde plek. Hij zit aan de andere kant van het eiland. De vlucht duurt ongeveer 3 uur en 40 minuten. Benieuwd of we onze auto nog kunnen afhalen. De desk zou sluiten om 21.00 uur, dat halen we niet. Het duurde even voordat de koffer van Guus er was, door naar de desk van Hertz. Zijn nog gewoon open. Een grappig meisje helpt ons. Heeft nog een special offer voor een grotere auto. Maar wij zijn blij met de rode Seat Mii. Na een check op schade richting het hotel. Het is ongeveer 20 minuten rijden volgens de navigatie. Het is al donker, dus gen idee hoe het er allemaal uit ziet. We kunnen het hotel makkelijk vinden. Inchecken en we worden naar onze loft suite gebracht. Wat een prachtige kamer. We hebben 2 verdiepingen. Er staat een fles bubbels klaar met een lief briefje van Eliza. We slapen boven en achter ons bed is een verzonken bad. We besluiten deze vol te laten lopen en de bubbels op te drinken in bad. Onze honeymoon is begonnen.