Dag 9; Zondag 13 februari

13 februari 2022 - Mogán, Spanje

Vandaag is het de 13e, we gaan iets leuks doen. We nemen de bus naar de vuurtoren van Maspalomas. De buslijnen kloppen niet, gewoon wachten tot er een bus komt. Na bijna een half uur wachten komt de bus.

Tijdens het wachten kwamen we in gesprek met een meneer, die van oorsprong uit Vleuten kwam maar al 40 jaar in het topje van Noorwegen woont. Ze waren onderweg naar huis. Eerst dus met de bus, dan 6 uur vliegen naar Oslo. Daar nog 3 uur vliegen en dan nog 6 uur met de trein. Uiteindelijk nog even een stukje met de auto. Het heeft veel gesneeuwd. Uiteindelijk zullen ze dus maandagochtend vroeg weer thuis zijn.

Wij stappen in de bus, was gratis omdat de chauffeur geen kaartje kon verkopen. De vuurtoren hadden we snel bereikt. IJskoffie op een voor ons chique terras gedronken. De sfeer is compleet anders. Heel druk. De accomodaties zijn ook wel wat duurder hier, en dat zie je. Nu richting de duinen. Werkelijk prachtig. We wandelen vrolijk verder, uiteindelijk hebben we ruim 10 km gelopen. We waren een beetje de weg kwijt. Geen winkels, geen terrasjes. Ik moest ontzettend nodig plassen, net op tijd bij het eerste restaurantje.

Uiteindelijk kwamen we helemaal uit in de Playa del Ingles. Hoe toeristisch wil je het hebben. Verschrikkelijk, ik zou hier niet willen zitten. We heerlijk een pizza gegeten, waren we wel aan toe.  Bij het betalen gaf Guus een flinke fooi, maar wilde wel het espressokopje meenemen, voor mij als aandenken. Gekkerd.

Nog even gelopen langs allemaal dezelfde soort winkeltjes en horeca met heel veel luidruchtige mensen. We zijn met de taxi weer terug gegaan naar ons hotel. We waren redelijk gesloopt. Maar het was heel erg leuk.