Roadtrip met pancakes, zon en vooral veel mooie uitzichten

11 april 2018 - Rapahoe, Nieuw-Zeeland

In de vorige blog heb ik verwezen naar video's Het kan zijn dat deze er nog niet op staan.Ik moet de filmpjes eerst uploaden naar mijn You Tube kanaal, daarna kan ik ze in Reislogger zetten. Op het moment dat ik dit schrijf, wordt er door alle media keihard gewerkt om dit alles voor elkaar te krijgen. We hebben best wel goed internet nu.Nog even geduld dus.

Waar was ik, o ja Lake Rotoroa. Mooie plek, regen gestopt maar koud. Gewoon 10 graden kouder dan de dag ervoor. Voor het eerst de kachel aan. Zelfs Guus had het koud. Nou dan is het koud hoor. De afgelopen nacht was het rond het vriespunt. Het had dan ook de hele dag geregend. vocht en koude is geen goede combi. Was ik gisteren nog vergeten te vertellen dat we zelfs door de sneeuw hebben gereden. We waren zo hoog in de bergen dat de regen overging in sneeuw. Op sommige bergtoppen is het al een beetje wit. Komen we vast en zeker vaker tegen. Mount Cook komt eraan. en die is wit op de top.

We gingen richting Westport, ik heb zoveel foto's gemaakt onderweg, je rijdt eigenlijk de hele dag door een ansichtkaart. Ik kan onmogelijk alle foto's plaatsen, maar een kleine selectie ga ik proberen. En natuurlijk de video's.

In Westport zijn we op zoek gegaan naar een plek waar we ons wel bekende ochtendritueel konden uitvoeren. Tanken en de gasfles bijvullen stond ook op het programma. Je leest het, het is af en toe keihard werken :).Van Westport is het bedoeling door te rijden naar Greymouth. Tussen deze plaatsen is er een hoop te zien.

P4110013We gaan richting Cape Foulwind. Een beetje om maar zeer de moeite waard. Eerst onze magen vullen. Het is nog steeds erg koud, maar een strak blauwe lucht en dus zon. We maken een wandeling langs de vuurtoren, mooie uitzichten op rotspartijen in de zee.

Er is ook een seal colonie en mogelijk blauwe pinquins. Daar gaan we heen rijden, is op de route. Daar aangekomen weer een mooie wandeling, en inderdaad de seal colonie is aanawezig. Kindjes drinken bij de moeder, alleen geen pinquin gezien.

P4110026P4110027

Ernstig onder de indruk van de omgeving en de diertjes. Want we hebben vandaag Kiwi's gezien, Guus heeft ze gevoerd. Ze aten uit zijn hand. (zie video). Verder richting Greymouth.

Onderweg nog een bezichtiging die op de lijst stond.

P4110036De Pancake rotsen. Uitgesleten rotsen die lijken op pannekoeken. Ook hier weer een wandeling, allemaal zo prachtig aangelegd. Met mega veel planten.

P4110037P4110038

En nu staan we op een plek zo mooi.De camping zelf ziet er niet uit. Het is oud en vervallen. Het zijn twee oude mensen die de boel runnen. De receptie zit in een oude caravan met van alles eraan gebouwd. Maar wel uitzicht op zee. De zon nog net boven zee onder zien gaan (zie video). Het is nu aarde donker, we gaan vanavond slapen met de gordijnen open. Prachtige sterrenhemel, en morgen wakker worden met uitzicht op zee.

Nou luitjes tot de volgende blog. Ik ga nu maar een wijntje drinken en straks een koude nacht in. Morgen waarschijnlijk weer een dagje regen, volgens de weersverwachting. We zien het wel.

1. Me:
    11 april 2018
    Het kan daar dus wel spoken. Wij zitten heerlijk in de zon.
    Maar wij hebben niet zo'n mooi uitzicht.
  2. Greetje:
    12 april 2018
    Bijzondere natuurverschijnselen zijn altijd inspirerend en ontspannend. Geniet er van. Prachtig ook, die rode zee uit de vorige post!