Het kan gewoon een hele dag regenen

11 april 2018 - Rapahoe, Nieuw-Zeeland

Na een ontbijt in de zon in korte broek, zijn we vertrokken naar het schijnt een van de mooiste campings in Nieuw Zeeland. Het is gelegen aan zee in een baai. Een hele tocht om er te komen. Eerst nog even langs de supermarkt, want je weet maar nooit. De rit was zoals verwacht prachtig. We kwamen nogal wat weg werkzaamheden tegen. In maart heeft een orkaan nogal huisgehouden hier, hele stukken weg waren weggeslagen. De Takaka Road is niet altijd open. Nu gelukkig wel, maar dan met enige vertraging. De laatste 11 km naar de camping ging via een zogenaamde gravel road. Dat is een hoop gehobbel en heel langzaam rijden.

P4090061Maar ronduit prachtig. Aangekomen op de camping hebben we een mooie plek uitgezocht. Vlakbij de zee. Prachtig. Het begon al snel te regenen.De hele avond en nacht, en ook de gehele dinsdag bleef het regenen.Toen we aankwamen was de zee heel rustig en kalm. Maar de volgende ochtend, was hij zeer woest (zie video).

P4090002

waterval

Ondanks de regen zijn we dinsdag vroeg vertrokken richting de Wainui Falls.De rit was zelfs in de regen erg mooi. (Zie video) Auto geparkeerd, regenjassen aan en daar gingen we richting de waterval. Na ongeveer 35 minuten stonden we dan oog in oog met een reusachtige waterval. Wat een water geweld. (zie de video). Terug gekomen in de camper, onze natte kleren geruild voor droge kleding. Onderweg geluncht in Pohara, een klein plaatsje aan zee. Je merkt wel dat het rustig is nu. we waren de enige in het restaurant.

We hadden een camping uitgezocht, maar bij aankomst leek het meer op een verlaten parkeerplaats. En zo georganiseerd als wij zijn, zijn we alvast richting Westport gegaan. We kwamen uit bij Lake Rotoroa. Bij aankomst was het eindelijk droog.

P4100005P4100005

1. Geertje:
    12 april 2018
    Het ziet er weer goed uit allemaal, mooie waterval, en weer een mooi verhaal erbij ik geniet ervan groetjes